Ajankohtaista (arkisto)

20.9.2013

Suomen Vaatturiliitto ry:n koulutus

Suomen Vaatturiliitto käynnistää 3-vuotisen koulutusprojektin, jolla tähdätään alan korkean ammattitaidon säilymiseen Suomessa. Haemme sekä opettajia että oppilaita tähän hankkeeseemme, joka tähtää koulutuksen lopuksi vaatturin ammattitutkinnon suorittamiseen.

Koulutus sidotaan oppisopimukseen tai yrittäjän oppisopimukseen. Hakuaika vuoden 2013 loppuun saakka. Opetus tulee olemaan pääsääntöisesti jokapäiväistä työskentelyä mestari-kisällisuhteessa. Suomen Vaatturiliitto ry ja sen hallitus varaa taloudellisena tukijana oikeuden päättää hankkeeseen valittavista henkilöistä.

Valintakriteerit: kouluttajaksi/mestariksi valitaan henkilö(t), jolla on itsellään vaatturin ammattitutkinto suoritettuna tai vastaavasti hänet tunnetaan useita vuosia ammatissa työskennelleenä. Hankkeeseen osallistumiseksi kouluttajan tulee osata perinteisen käsityönä valmistettavan puvun valmistus. Kouluttajalla tulee olla tilat sekä tarvittavat työvälineet perinteisen vaatturikäsityön opettamiseksi.

Valintakriteerit: oppilaaksi valittavalta henkilöltä edellytetään vaatetusalan perustutkinto. Muu vastaava kokemus/työkokemus huomioidaan myös. Oppilas solmii oppisopimuksen/yrittäjän oppisopimuksen oman kotikaupunkinsa oppisopimuskeskuksen kanssa. Lisäksi oppilaan tulee osoittaa kädentaito-osaamisensa miesten vaatetukseen kuuluvalla myöhemmin päätettävällä näytetyöllä. Näytetyön antajat valitaan CV:n ja vapaamuotoisen hakemuksen perusteella.

Suomen Vaatturiliiton koulutusprojekti on kertaluontoinen ja kestää kolme vuotta. Varsinainen työopetus tapahtuu kouluttajan/mestarin luona työskennellen. Työopetuksesta pieni osa tapahtuu kiertävänä eri mestarien opissa. Teoriaopetuksesta samoin kuin ammattitutkintojen järjestämisestä vastaa pääosin Helpan Roihuvuoren yksikkö. Muut vastaavat oppilaitokset huomioidaan myös.

Hakemukset osoitteeseen: Suomen Vaatturiliitto ry/koulutus, PL 999, 00101 Helsinki

Jatkoon valituille ilmoitetaan 15.1.2014 jälkeen.

Lisätietoja antavat: Puheenjohtaja Kirsi Aho 050 308 7087
ja Varapuheenjohtaja Matti Hampaala 050 514 8905.

30.5.2013

Varaa aika räätälillesi!

Kesä on käsillä!

Nyt on viimeiset hetket varata aika omalle räätälillesi tälle kesälle!

Katso tästä lähin jäsenliikkeesi »

Arkisto

2014 | 2013

Vaatturit esittelyssä